Polityka Bezpieczeństwa Informacji Gminy Topólka
1. Zapewniając bezpieczeństwo informacji zidentyfikowane zostały procesy jakie są realizowane w Urzędzie Gminy Topólka oraz aktywa informacyjne, które wymagają ochrony. W celu skutecznej ochrony informacji przetwarzanych oraz powstających w procesie realizacji usług wdrożyliśmy i stosujemy System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
2. System zarządzania bezpieczeństwem informacji jaki jest wdrożony w Urzędzie Gminy Topólka bazuje na identyfikacji i klasyfikacji informacji, które chcemy chronić. Jesteśmy świadomi, że informacje, niezależnie od nośnika, na którym są gromadzone oraz kanałów informacyjnych, którymi są przekazywane powinny być chronione w taki sposób, aby nie następowało ich nieautoryzowane ujawnienie, przekazanie lub wykorzystanie, które mogłoby prowadzić do naruszenia interesów i praw naszych interesariuszy. Niezmiernie istotne jest, aby wszystkie informacje były właściwie chronione, a także dostępne na czas dla osób upoważnionych oraz aby nie ulegały nieautoryzowanym zniekształceniom na skutek umyślnego lub nieumyślnego działania.
3. Aby spełnić wymagania w zakresie bezpieczeństwa informacji wszyscy pracownicy powinni stosować się do wymagań wynikających z niniejszej polityki, deklaracji stosowania zabezpieczeń oraz dokumentacji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.
4. Dla zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji stosujemy następujące zasady:
- aktywa informacyjne są poddawane regularnym przeglądom,
- regularnie wykonywany jest proces oceny ryzyka w celu coraz lepszej identyfikacji zagrożeń związanych z wykorzystywanymi aktywami,
- stale podnosimy świadomość pracowników Urzędu w zakresie bezpieczeństwa informacji,
- kładziemy duży nacisk na stosowanie nowoczesnych i bezpiecznych technologii informacyjnych,
- zwracamy szczególną uwagę na dobór dostawców oraz odpowiedni nadzór nad powierzonymi im procesami i informacjami,
- zbieramy i analizujemy wszelkie incydenty związane z naruszeniem bezpieczeństwa informacji oraz podejmujemy niezwłoczne działania w celu wyeliminowania tych zagrożeń w przyszłości,
- identyfikujemy zobowiązania prawne oraz kontraktowe, a także oczekiwania petentów,
- stale monitorujemy skuteczność stosowanych zabezpieczeń,
- kładziemy duży nacisk na ciągłe doskonalenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji,
5. Wszyscy pracownicy zobowiązani są do przestrzegania wymagań bezpieczeństwa informacji określonych w dokumentacji oraz tych wynikających z wymagań prawnych i innych.
6. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do:
- dbałości o bezpieczeństwo powierzonych informacji,
- stosowania zabezpieczeń w odniesieniu do informacji i sprzętu służącego do tworzenia, przechowywania i przetwarzania informacji,
- ochrony danych osobowych,
- zgłaszania wszystkich stwierdzonych przypadków naruszenia bezpieczeństwa informacji,
- zgłaszania propozycji rozwiązań systemowych i organizacyjnych służących poprawie poziomu bezpieczeństwa informacji.